Subaru & Toyota

Clode

TCI Top Member
Registrato
15 Aprile 2005
Messaggi
3,383
Età
37
Località
prov.Milano (Misinto male)
Subaru becomes Toyota

We are now able to see the first circumstantial evidence that Subaru is likely to be absorbed by Toyota.

Toyota is about to start selling the Subaru Tribeca as a Scion.

Here’s how this works.

Fuji Heavy Industries is a Japanese company that produces all sorts of things, including Subarus. (Fuji is one of those megalithic companies of which the Japanese are so fond. Under a different name, its most famous product for many years were the Nakajima “Oscar” fighters produced for the Japanese military during World War II.)

Toyota owns 8.6 percent of Fuji.

This past April, Autoblog and The Car Connection picked up on a change in Japanese law that paves the way for Toyota to absorb Subaru. Until April, Japanese law would have prohibited a Toyota take-over of Subaru because the combination would have controlled more than 50% of the domestic Japanese market. In April, the regulation was changed to refer to the international market. That removes the barrier.

It seemed unlikely that the regulation would have been changed had not Toyota wanted it changed, and Toyota would have no reason to care, unless it wanted Subaru. Moreover, Subaru wants to be wanted. Its chief executive told Autoblog in April that the company’s best bet for survival was Toyota.

Now comes word from Motor Authority that one of the new United States market Scions will, in fact, be a modification of the facelifted version of the Subaru Tribeca SUV shown here. According to Japan’s New Model Magazine X, a version of the Tribeca with a Scion grill has been spotted testing in Japan. The magazine maintains this vehicle will, in fact, be sold as a Scion by Toyota.

It is difficult to see the advantage to Toyota of selling another manufacturer’s product under a nameplate it has put, and is putting, extraordinary effort into growing. Unless, of course, Toyota is confident that it will have complete control of Subaru.

Last year, it was reported that Toyota would supply Subaru with vehicles to be sold in Europe under the Subaru na

traduzione italiana by Google

Ora possiamo vedere la prima prova circostanziale che Subaru è probabile essere assorbito da Toyota.

Toyota sta circa per cominciare vendere il Subaru Tribeca come Scion.

Qui è come questo funziona.

Fuji Heavy Industries è un'azienda giapponese che produce tutte le specie delle cose, compreso Subarus. (Fuji è una di quelle aziende megalithic di cui i giapponesi sono così affettuosi. Sotto un nome differente, il relativo prodotto più famoso per molti anni era i combattenti di Nakajima “Oscar„ prodotti per i militari giapponesi durante la seconda guerra mondiale.)

Toyota possiede 8.6 per cento di Fuji.

Questo aprile passato, Autoblog ed il collegamento dell'automobile hanno preso su un cambiamento nella legge giapponese che apre la strada affinchè Toyota assorbisse Subaru. Fino a aprile, la legge giapponese avrebbe proibito un cambio di gestione di Toyota di Subaru perché la combinazione avrebbe controllato più di 50% del mercato giapponese domestico. In aprile, la regolazione è stata cambiata per riferirsi al mercato internazionale. Quello rimuove la barriera.

Ha sembrato che improbabile che la regolazione fosse stata cambiata non ha avuto Toyota lo ha desiderato è cambiato e Toyota non avrebbe motivo preoccuparsi, a meno che desiderasse Subaru. Inoltre, Subaru desidera essere desiderato. Il relativo esecutivo principale ha detto a Autoblog in aprile che la scommessa migliore dell'azienda per la sopravvivenza fosse Toyota.

Ora viene la parola da autorità del motore che uno di nuova volontà di Scions del mercato degli Stati Uniti, infatti, è una modifica del facelifted la versione del Subaru Tribeca SUV indicato qui. Secondo il nuovo scomparto di modello X del Giappone, una versione del Tribeca con una griglia di Scion è stata prova macchiata nel Giappone. Lo scomparto effettua questo veicolo, infatti, sarà venduto sotto il nome di Scion da Toyota.

È difficile da vedere il vantaggio a Toyota di vendere il prodotto di un altro fornitore sotto una targhetta che ha messo e sta mettendo, sforzo straordinario nel crescere. A meno che, naturalmente, Toyota sia sicuro che avrà controllo completo di Subaru.

L'anno scorso, è stato segnalato che Toyota fornirebbe a Subaru i veicoli da vendere in Europa sotto il Na di Subaru
 
Che bello.....così potrò partecipare ai raduni TCI anche con la mia Subaru! :biggrin2:
 
Indietro
Alto